Analysis methodology for the diagnosis of the perception of corporate social responsibility
Dra. Alejandra Hernández Rodríguez*, Dra. Maura Fraire Díaz, Dr. Blas López Zavala, Dr. Raymundo Juárez Del Toro
Facultad de Contaduría y Administración de la Universidad Autónoma de Coahuila. Blvd. Revolución Oriente No. 151, C.P. 27000, Torreón, Coahuila. México. Autor para correspondencia Dra. Alejandra Hernández Rodríguez
ORCID 0000-0001-5680-7602 ale.hernandez@uadec.edu.mx
CienciAcierta #74
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RESUMEN
El presente documento plantea un estudio de la evolución de la percepción de la Responsabilidad Social Empresarial (RSE), analizando su clasificación, importancia y beneficios al integrarla en la estrategia empresarial. Por otro lado, brinda una visión actual de su percepción en el contexto de la Empresa Socialmente Responsable (ESR) en la Comarca Lagunera, México. Dando a conocer que ésta, es percibida como un factor de importante contribución para la Competitividad y que, por tanto, representa una característica de diferenciación en el mercado que se transforma en una ventaja competitiva.
PALABRAS CLAVE: Evolución, Competitividad, Hermenéutica.
ABSTRACT
This document presents a study of the evolution of the perception of Corporate Social Responsibility (CSR) based on the analysis of its classification, importance and benefits that it generates into the business strategy. On the other hand, in the context of the Socially Responsible Company (ESR) in the Comarca Lagunera México, the CSR provides a current vision of its own perception. As a result, the CSR is perceived as an important factor of the Competitiveness. Therefore, the CSR is a differentiation characteristic in the market that is transformed into a competitive advantage.
KEY WORDS: Evolution, Competitiveness, Hermeneutics.